123

Augmented Reality App

Otolift maakt al meer dan 45 jaar trapliften. Otolift is marktleider in Nederland en internationaal actief. Otolift levert maatwerk en om die reden is het gratis adviesgesprek bij de klant thuis een belangrijk moment in het aangaan en onderhouden van de klantrelatie.

Tijdens het bezoek van de adviseur wordt de situatie thuis bekeken en wordt er samen met de klant een type traplift gekozen. Er is namelijk veel te kiezen en de juiste keuze hangt af van het soort trap. Denk aan smalle trappen, brede trappen, rechte trappen, traplift aan de binnenbocht, traplift aan de buitenbocht, constructie met 1 buis of met 2 buizen, rood stoeltje, groen stoeltje.

Otolift wil de adviseurs tools in handen geven om nog beter de klant van dienst te zijn. De adviseurs merkte op dat het voor de klant lastig bleef om ter plekke een voorstelling te maken van hoe zo'n traplift thuis ingepast kan worden. Met deze vraag zijn we een Augmented Reality applicatie gaan maken die de traplift virtueel toont in de woning. Met deze toepassing moet het eenvoudiger worden voor de klant om de juiste traplift voor de woning te kiezen.

Een iPad met de daarop draaiende applicatie behoort nu tot de vaste uitrusting van het adviesteam van Otolift. Via de applicatie kan de adviseur de traplift nauwkeurig inmeten en virtueel de verschillende type trapliften tonen in de omgeving van de klant. Het concept, interactieontwerp en design is gemaakt door Zicht. Twnkls is verantwoordelijk voor de realisatie van de augmented reality functionaliteit. In de toekomst wordt deze versie uitgebreid met functionaliteiten om in real time de trap in te meten. Ook is er binnenkort een versie beschikbaar voor consumenten.

Waarom is het zo belangrijk voor de klanten van Otolift om met de AR app inzicht te krijgen in hoe de traplift in de woning kan worden ingepast?

- De doelgroep is oud en is vaak niet goed ter been. Op deze manier komt de showroom naar de doelgroep toe.
- De opstelling in de showroom is niet representatief voor het maatwerk dat geleverd moet worden bij mensen thuis.
- Een traplift is een kostbare aanschaf. De doelgroep wil de keuze baseren op iets dat ze in de eigen omgeving kunnen zien.
- Een traplift schaf je maar één keer in je leven aan. Klanten zijn onbekend met het product. Op deze manier raken ze vertrouwd met object.
- Rollators en scootmobielen zet je aan de kant. Een traplift is permanent aanwezig en neemt ruimte in op de trap.
- Trapliften (verschillende producten en merken) doen allemaal ongeveer hetzelfde, maar juist hoe de traplift in het huis oogt maakt het verschil. Kiezen voor een traplift is naast een functionele keuze ook een designkeuze.

Opdrachtgever
Otolift Trapliften
Merk
Otolift Trapliften
Doel
Otolift maakt al meer dan 45 jaar trapliften, is marktleider in Nederland en internationaal actief. Zicht is verantwoordelijk voor de online communicatie die de internationale marktpositie moet versterken en de dienstverlening in binnen- en buitenland moet ondersteunen. Naast de meertalige website met hoogwaardige video's en een chatfunctie, hebben we dit jaar ingezet op een augmented reality app. Deze applicatie toont via een tablet virtueel de traplift bij mensen thuis. Op deze manier is het kiezen voor een traplift een stuk eenvoudiger. Er is namelijk veel te kiezen en de juiste traplift hangt sterk af van de situatie in de woning van de klant.
Doelgroep
Intermediaire partijen (re-sellers) en ouderen
Specialisme
Applicaties & widgets, Mobiele diensten/applicaties
Techniek:
Overig
Andere cases van Zicht online
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines