Heineken.nl

De jonge bierdrinker kan op Virtual Affairs' Heineken.nl van alles terugvinden wat hem of haar bezighoudt.

Het resultaat is een interactief consumentenplatform waarin Heineken actief deel uitmaakt van de belevingswereld van de doelgroep. De muziekagenda staat vol met data van concerten en festivals, terwijl in de sportagenda bezoekers alle belangrijke sportwedstrijden én standen terugvinden. Online bestellen bezoekers direct tickets voor die evenementen. Ook zijn er Heineken producten, muziek downloads en merchandise te koop.

Tegelijkertijd introduceert Heineken een spaar- en loyalty systeem, waarmee bezoekers e’s kunnen sparen. In combinatie met de speciale e-card gaat het sparen nog sneller. De verzamelde e’s zetten bezoekers vervolgens op de website in voor speciale aanbiedingen en veilingen. Ten slotte is er de kroegzoeker, waarin bezoekers Nederlandse kroegen, clubs en cafés kunnen vinden.

Diederik Vos, Senior Brand Manager Heineken: “Heineken.nl is het online touch point van Heineken. De website is in juli 2009 door Virtual Affairs geheel vernieuwd en aangevuld met het nieuwe loyaliteitsprogramma van Heineken. Dit programma is erop gericht om de relatie en interactie tussen Heineken en haar consumenten te verdiepen. In het loyaliteitsprogramma staat uitgaan centraal. Dat het een juiste snaar raakt bij onze consument staat buiten kijf. Dagelijks zien we dit terug in de bezoeken, de interactie en de positieve berichten van de consument!”

Opdrachtgever
Heineken
Merk
Heineken
Doel
Met een nieuw websiteconcept is Heineken op zoek naar alternatieve manieren en kanalen om de doelgroep aan zich te binden. Heineken wil met Heineken.nl de bezoeker persoonlijk aanspreken. Het gaat uiteindelijk om het creëren en vergroten van de loyaliteit en interactie met de consument.
Doelgroep
De loyale klant
Specialisme
Actiesites, Advies/Consultancy, Applicaties & widgets, Communities, Corporate Websites, Corporate websites b2c, Development, E-commerce, Fullservice internet bureaus, Hosting/Streaming, Mobiele diensten/applicaties, Online campagnes, Online payment, Webshops
Techniek:
.NET, AJAX, CMS: Eigen merk, Flash, XML, XSLT
Andere cases van Virtual Affairs
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines