VVD

Het begon allemaal met de campagnesite Nederland Opnieuw die de VVD liet maken vóór de Europese verkiezingen van 2009. De opinion site was bedoeld om de discussie aan te gaan over actuele onderwerpen als de kredietcrisis en Europa. Daarna ging het snel: eerst werd VVD.nl volledig vernieuwd, vervolgens maakten we een aparte site voor de VVD Bestuurders Vereniging en tot slot een speciale site voor fractieleider en lijsttrekker Mark Rutte.

De VVD profileert zich als een partij met een mening. Us Media dacht mee met de liberale partij over de manieren om dit online over te brengen. De nieuwe website presenteert de partij nu als een met standpunten. Op de site is namelijk álles een standpunt. Nieuwsberichten zijn bijvoorbeeld actuele standpunten. Door middel van uitgebreide reactie mogelijkheden hoopt de VVD ook het debat met de bezoeker aan te gaan. Veelbesproken standpunten komen automatisch op de homepage. Hierdoor bepaalt de bezoeker/ de kiezer zelf welke standpunten belangrijk zijn en wat dus een prominente plaats op de site krijgt.

Nadat VVD.nl was vernieuwd, compleet met een nieuw design, konden de persoonlijke site van Mark Rutte en de site voor de Bestuurders Vereniging natuurlijk niet achterblijven. Momenteel zijn er plannen om ook de sites van de lokale VVD op basis van het nieuwe design en concept aan te pakken.

Opdrachtgever
VVD
Specialisme
Corporate Websites
Techniek:
CMS: Eigen merk, Flash, PHP, XHTML
Andere cases van Us Media
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines