1

www.YER.nl

YER was onvoldoende in staat om online gerichte vacatures aan haar specifieke doelgroep onder de aandacht te brengen (op de eigen website, maar ook via andere online kanalen). Ook werd de bezoeker onvoldoende in het proces om te reageren op vacatures ondersteund.

Om bovenstaand probleem op te lossen heeft Mirabeau een nieuwe website voor YER gerealiseerd. Een meertalige (+6 landen versies) website voorzien van een compleet nieuwe look&feel, sterk verbeterde zoekfunctionaliteit, een flexibel CMS en een Webmanager beheertool waarin gekoppeld wordt met de back-office applicatie. Maar bovenal een stabiele basis waarmee het fundament is gelegd voor het verder ontwikkelen van het online succes van YER.

De merkbeleving van YER is zakelijk en ambitieus. De site heeft een professionele uitstraling, die aansluit bij de positie die YER inneemt binnen het hogere segment van de arbeidsmarkt. De tone of voice is no nonsense en transparant. Qua vormgeving is gekozen voor een functionele, gebruiksvriendelijke interface en de site nodigt uit tot een hoge mate van interactie met de gebruiker.

Het resultaat is een stijging in het aantal bezoekers die naar de website komen (vanuit meer kanalen), ook is het aantal bekeken pagina’s per bezoek verdrievoudigd en de tijd per bezoek is met 85% toegenomen. De conversie van deze bezoekers is omhoog gegaan (er zijn meer kandidaten die zich online inschrijven, meer kandidaten die online solliciteren en meer opdrachtgevers die hun opdracht online uit bij YER). Tot slot worden er meer vacatures geïndexeerd door zoekmachines en zijn er adwords campagnes voor individuele vacatures ingezet.

Opdrachtgever
YER
Merk
YER is een internationaal bureau voor werving en selectie, gericht op bachelors en masters; Graduates, Professionals, Executives en Directors voor een vast of tijdelijk dienstverband.
Doel
Het verhogen van conversie (leads, sollicitaties) en het verlagen van effort (kostenbesparing). Daarnaast maakt de site het mogelijk om met specifieke doelgroepen op persoonlijk niveau interactie te hebben. Dit versterkt de binding tussen YER, haar kandidaten en opdrachtgevers. De site fungeert als een voorwaardig kanaal binnen de multichannel benadering van YER.
Specialisme
Corporate Websites, Corporate websites b2c, Development, Webdesign
Andere cases van Mirabeau
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines