NS Hispeed

De nieuwe online strategie is samen met NS Hispeed in de conceptfase ontwikkeld. Resultaat van het gebruikersonderzoek was dat potentiële klanten moeite hadden erachter te komen welke bestemmingen NS Hispeed bood en zij ervoeren weinig ‘bestemmingsgevoel’.

Bij de vernieuwing van de NS Hispeed site is er gekozen voor een webdesign en een flash carrousel die de belangrijkste NS Hispeed bestemmingen rijker weergeeft. Tevens is de eerste stap van het boekingsproces volledig geïntegreerd in de carrousel. Zodra de gebruiker het boekingsdeel gebruikt wordt dit deel groter en stopt de carrousel.
De bezoeker kan met de carrousel vanaf een bepaalde locatie doorgelinkt worden aan banners en links vanaf andere locaties. Wanneer een bezoeker op een Brussel banner klikt, start de carrousel op de website ook bij de bestemming Brussel. Op deze manier is het niet noodzakelijk om voor elke campagne aparte landingpages te maken. In plaats daarvan dient de homepage carrousel als directe en relevante doorklik vanuit lopende campagnes.
De nieuwe homepage heeft een veel kortere laadtijd (ca. 40% korter) dan de oude homepage. De integratie van het boekingonderdeel in een visueel rijk carrousel heeft een stijging van de ticketverkoop gerealiseerd.


Opdrachtgever
NS Hispeed
Merk
NS Hispeed
Doel
NS Hispeed had als doelstelling van het redesign gesteld dat niet alleen de conversie moest stijgen maar dat ook de merkbeleving een boost moest krijgen. Een uitdagende extra wens daarbij was dat, ondanks een rijkere uitstraling, de laadtijd van de website juist verkort moest worden.
Doelgroep
Iedereen die reist met de trein
Specialisme
Corporate websites b2c
Techniek:
Flash
Andere cases van Mirabeau
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines