eBT7

KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij) is een wereldwijd opererende Nederlandse luchtvaartmaatschappij. KLM werkt sinds een fusie in 2004 nauw samen met Air France, onder de holding AIR FRANCE KLM. In omzet is de AIR FRANCE KLM Groep de grootste luchtvaartcombinatie ter wereld en staat op de tweede plaats in het luchtvervoer.

Internet is een bepalend onderdeel binnen de KLM bedrijfsprocessen. Verkoop en self-service vormen belangrijke onderdelen binnen klm.com. Mirabeau is strategisch partner van KLM en ondersteunt KLM op het snijvlak van creatie en technologie.

KLM en Mirabeau ontwikkelden samen de nieuwste versie van de electronic booking tool, de eBT7, die als belangrijkste aspect gebruiksvriendelijkheid heeft.
Nieuw in de eBT7 zijn onder andere een groter vluchtaanbod, shopping cart, recent searches en de mogelijkheid om een hotel te boeken. Daarnaast zijn onder meer de vluchtselectie, datum/prijs selectie en de betaalmethodes drastisch verandert. De eerste resultaten zijn binnen: eBT7 scoort hoger in de usability test dan de vorige versie! Naar verwachting zal de gebruikersvraag stijgen, daarmee de conversie en uiteindelijk ook de online verkopen.

Mirabeau zet zich als strategisch partner continu in om de online positie van KLM te versterken en uit te breiden. Nieuwe versies met uitgebreidere functionaliteit en een rebranding van eBT staan op stapel.

Opdrachtgever
KLM
Merk
KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij)
Doel
De oude tool was niet meer toereikend voor de toekomst waardoor aanpassing noodzakelijk was. De gebruiksvriendelijkheid moest worden verbeterd en de conversie en ticketverkoop omhoog. De oude applicatie is doorontwikkeld naar een e-commerce platform waar men naast een vliegticket ook andere reisproducten kan kopen.
Doelgroep
De zakelijke en leisure reiziger.
Specialisme
Corporate websites b2c, E-commerce, Webdesign
Andere cases van Mirabeau
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines