Fabrique [merken, design & interactie]

123

Artis

Op het nieuwe artis.nl staan verhalen centraal. Zo vertellen de 'Verhalen uit Artis' in tekst en video over de bijzondere gedragingen van de roodoogmakikikker en de opmerkelijke voortplanting van zeepaarden, maar ook over planten, gebouwen en de geschiedenis van Artis. Ieder verhaal verleidt de bezoeker tot het ontdekken van nieuwe verhalen. Zo kun je op Artis.nl uren dwalen en je steeds opnieuw verwonderen. Alle verhalen kun je vervolgens delen via Hyves, Twitter en Facebook.

Werkzaamheden
Online strategie, concept, user research, use cases, ontwerp, user testing, client-side development, server-side development.

Achtergrond
Artis is meer dan een dierentuin. Dankzij de thematuinen, het planetarium, het geologisch en zoölogisch museum en de Artis Academie ziet Artis zich meer als kennistuin. Om die reden is gekozen voor een site die Artis in de breedte laat zien en niet alleen kinderen aanspreekt.

Resultaat
Een inspirerende site vol met mooie verhalen die de rijkdom en historie en van de dierentuin voor het voetlicht brengt.

Meer weten?
Bel Jeroen van Erp,
015 219 56 20

Opdrachtgever
Artis
Doel
Het doel van de site is het inspireren en verwonderen van bezoekers, door in de breedte te laten zien wat Artis te bieden heeft en daarmee bij te dragen aan de positionering.
Specialisme
Vormgeving
Techniek:
XHTML
Andere cases van Fabrique [merken, design & interactie]
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines