123

Mickey’s Magische Ballonnenwedstrijd

In 2009 vierde Disneyland Paris de 80ste verjaardag van Mickey Mouse. Energize ontwikkelde een interactieve ballonnenwedstrijd die zich geheel afspeelde binnen Google Maps.

Het werkt simpel: de deelnemer voert zijn postcode in en maakt een ballon aan. Direct ziet hij in satellite view zijn eigen huis, straat en buurt in Google Maps. Dit is het startpunt van zijn ballonreis. Het doel is om de ballon zo snel mogelijk naar Disneyland Paris te navigeren. Op zijn radar ziet hij waar Mickey’s vriendjes vliegen. Bereikt hij één van hen, dan krijgt hij een vraag en een goed antwoord levert extra ballonsnelheid op. Tijdens het spelen ontvangt hij persoonlijke updates en tips waardoor hij constant op de hoogte is en nog slimmer kan navigeren.

Ruim 98.500 Disney-fans bezochten Mickey’s Magische Ballonnenwedstrijd. Dit resulteerde in meer dan 535.200 interactieminuten met het merk Disneyland Paris. De gemiddelde verblijfstijd van 5.26 minuten op de website is bijzonder hoog. En ook het percentage bezoekers dat zich inschreef voor de nieuwsbrief is met ruim 40 % uitzonderlijk.

Opdrachtgever
Disneyland Paris
Merk
Walt Disney Parcs & Resorts
Doel
Genereer zoveel mogelijk kwalitatieve inschrijvers voor de e-maildatabase van Disneyland Parijs
Doelgroep
Gezinnen met jonge kinderen
Specialisme
Actiesites, E-mail marketing, Zoekmachine marketing, Games & videos
Andere cases van Energize
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines