War Child website ontwikkeling

Omdat het verhaal van oorlogskinderen verdient gehoord te worden en fondsen hard nodig zijn, wil War Child beter communiceren hoe, waar, en voor wie zij zich inzet. War Child heeft veel projecten in diverse landen lopen, de site moet daarom overzichtelijk, informatief en helder zijn. Daarnaast moeten bezoekers worden aangezet donateur te worden of zelf in actie te komen. Én wil War Child sponsoren aantrekken.

Er zijn landingspagina’s ontwikkeld, in de landen waar War Child actief is, die overzichtelijk weergeven wat het resultaat is van het werk van War Child. Door gebruik te maken van speelse infographics en verhalen van kinderen uit de programma’s van War Child, wordt in één oogopslag duidelijk wat er gedaan is. War Child wil echter ook een interactief aspect. Zo kunnen bezoekers zelf actiepagina’s aanmaken met persoonlijke acties voor War Child.

De nieuwe site is visueel aantrekkelijk, informatief en overzichtelijk. Het geeft een interactief en realistisch beeld van wat War Child doet en waar het verschil wordt gemaakt. Daarnaast spoort het aan tot particuliere initiatieven en geeft het duidelijk de doelstellingen weer. Kortom een geslaagd resultaat en een site die informeert, maar bovenal stimuleert en inspireert.

Opdrachtgever
War Child
Doel
Een activerende website die prikkelt te doneren, sponsors te werven, en informeert op een originele manier.
Doelgroep
Consumenten
Specialisme
Fullservice internet bureaus
Techniek:
CMS: Drupal, PHP
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines