123

Redesign van Gazelle.nl

Na het realiseren van de ‘Mijn Gazelle’ community en de ‘Gazelle Gers Pardoel Facebookcampagne’ in 2012, hebben we nu ook Gazelle.nl voorzien van een geheel nieuwe look en feel. Het ‘zin in fietsen’ staat ook hier centraal. De nieuwe website is functioneel gebruiksvriendelijker en intuïtiever voor de eindgebruiker door het nieuwe design.

Koninklijke Gazelle kwam bij ons met de vraag om een toekomstgerichte optimalisatie door te voeren op Gazelle.nl. Om erachter te komen wat Koninklijke Gazelle precies wil, startten we samen een aantal inventarisatie sessies. Belangrijk was om in kaart te brengen wat de verschillende klant disciplines verwachtten bij een optimalisatie en waar de zwaartepunten lagen. Na een aantal vruchtbare bijeenkomsten zijn we gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat, om een goede website neer te zetten, een compleet redesign het beste resultaat zou geven.

In nauwe samenwerking met Koninklijke Gazelle begonnen we met een grondig optimalisatie traject. Hierbij keken we naar conversie optimalisatie, zoals SEO en SEA optimalisaties en voerden we een Sitcore upgrade door met de laatste technieken voor vier landen. Tenslotte kwamen we met een compleet en fris redesign voor de hele website die conversie ondersteund én versterkt. Zo voorzagen we de homepage van filters die het makkelijk maakt direct naar de juiste fietsen te gaan op basis van voorkeuren en specs. De bezoeker direct zien waar hij een proefritje kan maken en de fiets kan kopen.

Zo is het optimalisatietraject een complete redesign geworden voor alle facetten. Met een frisse en eigentijdse look en feel, die het ‘zin in fietsen’ op alle fronten naar voren weet te brengen. De website is functioneel makkelijker én intuïtiever voor de eindgebruiker doordat de verschillende segmenten er direct uitspringen. Het geheel is overzichtelijk en de bezoeker navigeert gemakkelijk door de website. Koninklijke Gazelle heeft met het vernieuwde Gazelle.nl een belangrijke stap gemaakt voor de toekomst.

Opdrachtgever
Gazelle
Doel
Redesign van de website van Gazelle waarbij 'zin in fietsen' centraal staat.
Doelgroep
Consumenten
Specialisme
Fullservice internet bureaus
Techniek:
CMS: Sitecore
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines