123

Multi device platform voor C1000

C1000 liep eind 2010 tegen de beperkingen van haar online omgeving aan. Veel maatwerk was niet ingericht op een multichannel klantbediening, waardoor veranderingen op dit platform lastig waren. Hier kwam bij dat de nieuwe formule ‘slim bezig’ en de richting van C1000 (lokaler, verser, betaalbaarder) wel in het design was vertaald, maar niet in functie en inhoud. Daardoor ontstond de vraag om een multi device platform te ontwikkelen dat op een typische C1000 manier (slim bezig) het verschil maakt in de klantbediening binnen de gehele boodschappentrip van de klanten van C1000. Het concept moest toekomst vast zijn en vanaf het begin een duidelijke multichannel focus hebben. Innovatie met mobile apps speelden in dit nieuwe concept een belangrijke rol: thuis, onderweg en in de winkel.

Veel online services zijn vaak primair website met een mobile doorvertaling of juist enkel voor mobiel ontwikkeld. In Nederland zijn er maar weinig voorbeelden waarbij er binnen één jaar een totaal vernieuwde online strategie is uitgerold over iPhone, Android, iPad, website en e-mail. Zowel conceptueel als technisch volledig geïntegreerd. De grootste uitdaging zit dan ook in deze integratie: functionaliteiten, product- en klantinformatie moet centraal ontsloten worden (middels API’s) en specifiek voor elk device worden geoptimaliseerd.

Om het de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken is er een geïntegreerd concept ontwikkeld waarin de website, apps en e-mail naadloos op elkaar aansluiten. Belangrijke features zoals een boodschappenlijst of kookboek zijn overal en altijd toegankelijk en worden gesyncd in de cloud. Elk device heeft hierbij zijn eigen dynamiek en focus, maar onder de motorkap praat het allemaal met elkaar en voor de gebruiker is het één geheel. Mobile concentreert zich op drie belangrijke momenten in de boodschappentrip. De iPad app zit vooral in de voorbereiding: het lean back moment waarop je de folder bekijkt, inspiratie opdoet en je boodschappenlijst maakt. De iPhone en Android app concentreren zich op het onderweg, en vervolgens in de winkel: snel kijken wat C1000 te bieden heeft en het bijwerken van de boodschappenlijst.

Er is een forse toename zichtbaar van het gebruik van de online services. De C1000 app heeft een aantal keer in een van de meest populaire downloadlijsten gestaan van de Apple Appstore.

Opdrachtgever
C1000
Doel
C1000 heeft eFocus gevraagd een online strategie te ontwikkelen en een multi device platform te realiseren. Het centrale uitgangspunt hierbij was de reis van de klant: de boodschappentrip.
Doelgroep
Klanten van C1000
Specialisme
Applicaties & widgets, Corporate Websites, Development, Fullservice internet bureaus, Interaction design, Mobiele diensten/applicaties, Mobiele websites, Online marketing, Webdesign, Zoekmachine marketing
Techniek:
CMS: Sitecore
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines