123

Melkweb voor FrieslandCampina

FrieslandCampina is een wereldspeler van formaat en speelt een belangrijke rol in de voedselvoorziening van honderden miljoenen mensen over de hele wereld. Om haar uitgebreide netwerk nog beter te kunnen onderhouden wil zij het bestaande Melkweb, waar al haar melkveehouders op zijn aangesloten, updaten en optimaliseren. Dit heeft zich vertaald in een interactieve omgeving waar kennisdeling en bedrijfsoptimalisatie optimaal worden gediend.

Het nieuwe Melkweb moet er voor zorgen dat de melkveehouders niet alleen betrokken worden bij de ontwikkelingen van FrieslandCampina, maar moet bovenal hun concurrentiepositie in de markt versterken. Het extranet, gerealiseerd in Sitecore, faciliteert de communicatie tussen melkveehouders en FrieslandCampina. Het nieuwe Melkweb moet meerwaarde creëren voor de melkveehouders en hun bedrijfsvoering. Door data en kennis te koppelen en eenvoudig beschikbaar te maken voor haar gebruikers. Daarbij is het belangrijk dat de beleving onderling versterkt wordt.

Melkweb 2.0 maakt een complexe maar naadloze koppeling tussen haar leden, bedrijfsvoering en kennisontwikkeling mogelijk. Zo worden melkuitslagen van de bedrijven getoond en cijfers op een ingenieuze manier geanalyseerd en geïnterpreteerd. Hierbij wordt relevante kennis efficiënt gekoppeld aan de melkuitslagen, waardoor dit in de toekomst kan worden geoptimaliseerd. Deze gegevens geeft melkveehouders inzicht in de eigen prestaties en landelijke ontwikkelingen. Door de community opzet is er ook ruimte voor discussie met- en ondersteuning van elkaar.

Het resultaat is een online omgeving waarin actuele bedrijfsdata inzichtelijk wordt gemaakt voor circa 15.000 melkveehouders uit Nederland, België en Duitsland. Door het organische mechanisme van kennisdeling wordt dit direct onder de aandacht gebracht van de leden. Het is een op de toekomstgerichte innovatieve database die direct voor meerwaarde kan bieden. Melkveehouders raken door elkaar geïnspireerd waardoor het een actieve en betrokken community is geworden. Een community waar nieuwe inzichten, efficiëntieverhoging en kennisverhoging centraal staan.

Opdrachtgever
FrieslandCampina
Doel
Ontwikkeling van een interactieve omgeving voor haar melkveehouders, die kennisdeling en bedrijfsoptimalisatie optimaal dient.
Doelgroep
Haar melkveehouders
Specialisme
Fullservice internet bureaus
Techniek:
.NET, CMS: Sitecore
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines