123

FrieslandCampina

FrieslandCampina wil als geen ander meer uit melk halen. Melkexpertise en de toepassing daarvan zijn sleutelbegrippen. De vraag aan eFocus was om mee te denken over de vertaling hiervan naar een corporate website.

‘Melkbeleving’.
FrieslandCampina is “all about milk”. Het draait allemaal om de fascinatie voor melk. Er is gekozen voor een ruimtelijk, fris en helder design met een prominente brandbox die is uitgewerkt in Flash.
In deze interactieve brandbox wordt de bezoeker via klikbare hotspots uitgenodigd om meer over FrieslandCampina en melk te ontdekken, wat de merkbeleving verbetert.

Overzichtelijk aanbod van veel informatie.
Om de grote hoeveelheid aan informatie overzichtelijk aan te bieden, is er gebruikgemaakt van een informatiepiramide die naar onderen toe gedetailleerder wordt.
Ook is er op de website een ‘melkwiki’ te vinden. Dit is een searchwiki waar niet alleen direct aan het FrieslandCampina gerelateerde informatie te vinden is, maar ook allerlei artikelen over melk. Al met al een ideale combinatie tussen merkbeleving en usability.

Opdrachtgever
FrieslandCampina
Merk
FrieslandCampina
Doel
Laat doelgroepen wereldwijd op de corporate website ervaren dat melk fascinerend is en dat FrieslandCampina als geen ander kennis heeft van melk en deze toepast.
Doelgroep
Onder andere de zuivelwereld, wetenschap en onderwijs, arbeidsmarkt, pers en media, agrarische wereld en klanten.
Specialisme
Corporate Websites, Corporate websites b2c
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines