123

Facebookcampagne voor Gazelle

Eind januari is de officiële videoclip van het nummer ‘Bagagedrager’ van Gers Pardoel live gegaan. In dit nummer wordt de naam Gazelle genoemd en in de videoclip zijn basic omafietsen te zien. De platenmaatschappij van Gers ziet hierin een mooie kans om Gers te koppelen aan het merk Gazelle en benadert de fietsfabrikant. Voor Gazelle is dit een uitgelezen kans om de doelgroep van Gers (jongens en meisjes van 12-20 jaar) al op jonge leeftijd te confronteren met het merk en zo langzaam te werken aan merkvoorkeur. Daarnaast ziet Gazelle dit als een mogelijkheid om aan de slag te gaan met Facebook. Op dat moment heeft de Gazelle Facebook pagina slechts 200 fans en wordt het social kanaal nog niet actief ingezet als marketingkanaal.

Voor de Facebookcampagne is een custom app in een iFrame ontwikkeld met op de landingspagina een screenshot uit de Bagagedrager videoclip en een overzicht van de te winnen prijzen. De app wordt tijdens de actieperiode als default pagina getoond op de Gazelle Facebook pagina. De pagina toont Gers Pardoel, de te winnen prijzen (10x een gesigneerde fiets, 20x cd-pakket en 3000x gratis iTunes track download), de nieuwe videoclip van Gers Pardoel via YouTube en bevat informatie over de actie. Bezoekers worden aangespoord tot engagement. eFocus is verantwoordelijk voor het design, de realisatie en de implementatie van de Facebookcampagne.

Twee maanden later kan de Gazelle Gers Pardoel-campagne met 6.700 nieuwe likes, een wekelijks bereik van 730.000 mensen en een bovengemiddeld doorklikpercentage als een succes worden beschouwd. Met de Gers Pardoel Facebookcampagne heeft Gazelle een voorheen moeilijk te bereiken doelgroep weten te bereiken. Het aantal reacties en likes op Facebook zijn fors omhoog gegaan en zijn er zijn relatief weinig unlikes na de actieperiode. Dit laat zien dat de geworven fans ook echt betrokken zijn bij het merk.

Opdrachtgever
Gazelle
Merk
Gazelle ism Gers Pardoel
Doel
Stimulering verkoop van de basic omafietsen, bekendheid onder jongeren (12-20 jaar)
Doelgroep
Jongeren 12-20
Specialisme
Fullservice internet bureaus, Online campagnes, Social media
Techniek:
Overig
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines