123

Campagnewebsite voor Sprookjesboom de Musical

In het najaar start Sprookjesboom de Musical in het Efteling theater. Rabobank haakt hier op in met een talentenjacht: “Op zoek naar talent voor een rol in de Musical”. Kinderen kunnen zich inschrijven om auditie te doen voor een rol in Sprookjesboom de Musical. eFocus heeft voor deze campagne de campagnewebsite ontwikkeld.

Vraag: een campagnewebsite voor een talentenjacht

Rabobank en de Efteling organiseren samen een talentenjacht voor kinderen tot en met 15 jaar. Vanaf begin september kunnen kinderen zich op de website inschrijven door het insturen van een tekst met foto en/of een filmpje. Daarnaast kunnen leden van de Rabobank gebruiken maken van een speciale kortingsactie. Op de website kunnen zij kaarten kopen voor de speciale Rabobank editie van de Musical. Aan eFocus is gevraagd om de campagnewebsite te ontwikkelen.

Oplossing: beleving binnen de Rabobank omgeving

Een van de randvoorwaarden binnen dit project was dat de website binnen de omgeving van Rabobank.nl geïntegreerd moest worden. De gehele website met alle interactie daarbinnen, speelt zich af binnen een Iframe op Rabobank.nl. Door de Iframe constructie ervaart de bezoeker niet dat hij gebruik maakt van een externe omgeving. Standaard richten wij Google Analytics in om de resultaten van de campagne optimaal te kunnen volgen.

Resultaat: een inspirerende en activerende actiewebsite

De campagnewebsite sluit aan bij de belevingswereld van de doelgroep. De site geeft inspiratie, bruist en maakt dat je zin krijgt om mee te doen. De uitstraling heeft speciaal voor deze campagne een speels karakter gekregen. Het ontwerp weergeeft de sprookjesachtige Efteling sfeer en maakt het aantrekkelijk voor kinderen. De campagnewebsite heeft een centrale rol in de communicatie met zowel een informerend als een entertainend karakter. Zo zijn er bijvoorbeeld interviews terug te vinden met castleden die al zeker zijn van een rol en wordt er een promofilm getoond.

Opdrachtgever
Rabobank
Doel
Campagnewebsite voor partnership activatie Rabobank en de Efteling
Doelgroep
Kinderen t/m 15 jaar
Specialisme
Actiesites, Development, Fullservice internet bureaus, Online marketing, Vormgeving, Webdesign
Techniek:
XHTML
Andere cases van Valtech
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines