KLM Communities Relaunch

Voor deze case zijn de bestaande KLM communities volledig herzien, met zowel rebranding naar het Flying Blue merk, een nieuwe vormgeving, nieuwe content concepten als nieuwe functionaliteiten zoals onder andere een foto wedstrijd, game en online tee time booking tool. Daarnaast is social media integratie een belangrijk onderdeel geworden van de marketing mix van de communities. Alle content op de site is direct shareable op Facebook. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Facebook ad campagnes en speciale promoties om het aantal Facebook followers te vergroten en via deze weg nieuwe leden te werven voor de communities. Per community worden wekelijks gemiddeld 9 nieuwe content items geplaatst, welke direct door worden gepromoot via de Facebook pages en Twitter kanalen. Naarmate de communities meer vorm en bekendheid krijgen wordt steeds meer van de content gesourced via leden en Facebook followers. Daarnaast heeft elke community zijn eigen twee-wekelijkse email nieuwsbrief.

Opdrachtgever
Annemieke Bossen
Merk
Flying Blue (AirFrance-KLM)
Doel
Door middel van engagement: A. meer betrokkenheid te creeren met bestaande Flying Blue leden, B. Flying Blue leden een plek geven om miles te verdienen en uit te geven (earn and burn), C. nieuwe Flying Blue leden te werven, D. Top of mind te raken bij zakelijke segment dat vliegt op groeimarkten China en Africa en/ of interesse heeft in de groei sport golf.
Doelgroep
Personen die zaken doen in of met Afrika
Specialisme
Communities, Crossmedia formats, E-commerce, E-mail marketing, Games & videos, Interaction design, Online marketing, Online video, Overig, Project/Account, Social media, Vormgeving, Webdesign, Zoekmachine marketing
Techniek:
CMS: Hippo, Flash, JAVA, Overig
Andere cases van CloseContact
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines