Maximale ROI (return on intelligence) voor Simyo

BlooSEM weet nog elke dag groei in de verkopen van Simyo te realiseren. Ondanks dat het concurrentieveld zeer hevig blijft, sim-only en prepaid op zich een low-interest product is, ondanks dat de offline mediadruk van Simyo nihil is en ondanks dat de samenwerking al ruim 7 jaar bestaat. Geenszins consolidatie of afname, nee, innovatieve online marketinginitiatieven die groei realiseren.

Een strategische doelgroep segmentatie begin 2009 leidde tot focus voor nieuwe doelgroepen zoals senioren, studenten, jonge gezinnen, overstappers en ZZP-ers. Elke doelgroep kreeg een speciale zoekmachine en affiliate marketing campagne met elk een eigen ‘landingspagina’; een webpagina met speciaal op betreffende doelgroep aansluitende content, USP’s en vormgeving.

Voor Simyo prepaid en voor de doelgroep senioren resulteerde dit per € 1.000 aan mediawaarde in Google in:
30.000 views, 2.500 bezoekers, CTR 8%, gem. positie 2-3, CPC 40ct en 25 verkopen.
Vanuit de affiliate marketing campagne worden per € 1.000 60 stuks aan additionele sales gerealiseerd.

Deze voorheen niet expliciet bereikte doelgroep senioren heeft bovendien een hogere life-time-value dan de gemiddelde prepaid beller, hetgeen het voor Simyo extra rendabel maakt!

Opdrachtgever
Simyo (KPN)
Merk
Simyo
Doel
Maximale sales, acceptabele kosten per sale, nieuwe doelgroepen/klanten aanboren.
Doelgroep
Voor de case senioren, in algemeen de mobiele beller (18+)
Specialisme
Zoekmachine marketing
Andere cases van BlooSEM
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines