123

Arbeidsmarktcommunicatie concept

Voor Stichting WoonWerk* ontwikkelden wij een crossmediaal arbeidsmarktcommunicatie concept. Het concept bestaat uit een online portal die werkgevers, werknemers, starters en zij-instromers de mogelijkheid biedt zich te oriënteren op werk door de vacaturebank, zich te ontwikkelen in sollicitaties door handige tips en stappenplannen en zich te orieënteren in de volle breedte van de branche.

Werkgevers kunnen kosteloos hun vacatures plaatsen op de site werkeninwonen.nl, waardoor ook de wat kleinere organisaties personeel kunnen vinden. Door de unieke samenwerking tussen BIMBIM en Wegener Huis aan Huis media is het zelfs mogelijk om met een door ons ontwikkelde tool direct een print advertentie te plaatsen in een van de lokale kranten van Wegener. Hiermee heeft werkeninwonen.nl een primeur en is de crossmediale circkel aardig rond. Online vacatures kunnen uiteraard ook worden doorgeplaatst naar ander jobboards, en vice versa.

Om de site van traffic te voorzien is een multichannel campagne ontwikkeld waarbij online, in print en via events de portal zal worden gepromoot en waardoor de relevantie van de portal en het aanbod toeneemt. Onder de stakeholders gaan nu steeds meer stemmen op om de huidige portal nog breder in te gaan zetten.

*WoonWerk is opgericht op initiatief van de werkgeversorganisatie Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) en de werknemersorganisaties (vakbonden) FNV Bondgenoten en CNV Dienstenbond.

Opdrachtgever
Stichting Woonwerk
Merk
werkeninwonen.nl / de woonbranche
Doel
Platform bieden en promoten voor werknemers en werkgevers in woonbranche.
Doelgroep
Werkgevers en werknemers in woonbranche
Specialisme
Development, Crossmedia formats
Andere cases van BimBim Nieuwe Media BV
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines