Mr Jummy

Sinds 2006 speelt de pop Mr. Jummy een belangrijke rol in de campagnes van tussendoortjes-fabrikant Sultana. De pop bleek meteen een hit: er ontstond zelfs een Mr. Jummy fan-hyve.. ACHTUNG! bedacht een campagne waar in de eerste fase 600 trouwe fans als eerste de Mr. Jummy pop konden winnen door hun profielfoto te veranderen in een Mr. Jummy foto. Het gevolg was dat de Mr. Jummy foto binnen twee weken op meer dan 600.000 pagina´s binnen Hyves te zien was. Om de groep fans verder te laten groeien werd er in de tweede fase een fotoactie op Flickr en een videowedstrijd op YouTube gestart. Dit resulteerde in ruim 1.200 Mr. Jummy foto’s (ruim 250.000 views) en ruim honderd video’s (150.000 views). In fase 3 maakten de fans kans op een limited edition pop door een E-card naar hun vrienden te sturen. Deze virale actie bleek zeer succesvol (35.000 verstuurde E-cards en 20.000 opt.in e-mailadressen).

Opdrachtgever
United Biscuits
Merk
Sultana
Doel
Campagne rondom spaaractie Mr Jummy
Doelgroep
Gezinnen met kinderen
Specialisme
Online campagnes
Andere cases van Achtung!
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines