12

Mobile Retail App

De Mobile Retail App is een mobile app waarmee het koopgedrag van consumenten aangestuurd, gestimuleerd en gemeten kan worden. Dit gebeurt in combinatie met een loyaliteitsprogramma, waarmee voordelen voor de consument behaald kunnen worden.

De Mobile Retail App is een plaatsvervanger voor de ‘hardcopy’ klantenkaart waar consumenten momenteel gebruik van maken. De App kan gedownload worden in de App Store en na een korte registratie in gebruik worden genomen. Onderstaande tekst geeft informatie weer over de werking en de verschillende functionaliteiten van de app.



Registratie

Een gebruiker van de app kan zich snel laten registreren. De enige gegevens die ingevoerd moeten worden zijn het huisnummer, de postcode en het e-mailadres.



Barcodes

Net als bij de gewone klantenkaart kan er met een scanapparaat gegevens verzameld en opgehaald worden via een unieke barcode. Voorbeelden van gegevens zijn bijvoorbeeld recente aankopen en persoonsgegevens.



Spaarkaart

Aan de hand van de barcode kunnen er punten gespaard worden. Hiermee kan de consument sparen voor bijvoorbeeld korting op gepersonaliseerde producten of diensten.



Pushberichten

Wanneer de consument zich heeft laten registreren kunnen er pushberichten verzonden worden. Dit kunnen locatiegebaseerd, gepersonaliseerd of algemene berichten zijn.



Locatiegebaseerd, kan voorkomen wanneer de consument in de buurt is van een winkel en de retailer hem of haar attent wil maken op bijvoorbeeld een coupon (speciale aanbieding) of een nieuw product/dienst.



Gepersonaliseerd, is een bericht persoonlijk gericht op de consument. Dit kan gebaseerd zijn op eerdere aankopen, wanneer er bijvoorbeeld een rode jurk is gekocht kan de retailer een bericht sturen met een aanbieding voor bijpassende sieraden of schoenen, maar kan ook een uitnodiging zijn voor een speciale uitverkoop.



Algemeen, de retailer kan er ook voor kiezen om een algemene aanbieding of informatie naar alle geregistreerde gebruikers te versturen.



Integratie Social Media

Doordat Social Media en de contactenlijst van de gebruiker geintegreerd zijn met de mobile app kunnen coupons/aanbiedingen en spaarkaarten geschonken worden aan vrienden, familie, kennissen etc.



Bij algemene aanbiedingen kan de gebruiker de aanbieding via Hyves, Twitter of Facebook online zetten waarbij iedereen deze kan verzilveren. De gebruiker promoot op deze het product van de retailer, wat zorgt voor een grotere naamsbekendheid en mogelijk een groter omzet.



De gebruiker kan ook een persoonlijke aanbieding aan één iemand cadeau schenken. Er kan dan uit de verschillende Social Media toepassingen gekozen worden om deze persoon hierover te berichten.



Doordat alle aankopen geregistreerd worden met behulp van een traceersysteem en hier een database aan gekoppeld is, kunnen deze data verzameld, gemeten en geanalyseerd worden. Hier kan de retailer bijvoorbeeld het assortiment of aanbiedingen op aanpassen. Door gebruik te maken van pushberichten kunnen er ook directe aanbiedingen naar de gebruiker verzonden worden wanneer hij in de buurt van de winkel is. Op deze manier kan er op het juiste moment en op de juiste plaats een gebruiker geinformeerd en aangetrokken worden.



Bent u geïnteresseerd geraakt in de Mobile Retail App en wilt u hier graag meer informatie over ontvangen? Neem dan contact op met André van der Veer (+316 20 00 18 28) of vul het contactformulier in. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.

Opdrachtgever
4net
Doel
De Mobile Retail App is een mobile app waarmee het koopgedrag van consumenten aangestuurd, gestimuleerd en gemeten kan worden.
Doelgroep
Consumenten
Specialisme
Mobiele diensten/applicaties
Techniek:
.NET
Andere cases van 4net Interactive
2010 - 2016 - Webguide.nl is een onderdeel van High Profile Locaties bv | Privacy statement | Eigendomsrechten
Hosting door Nines